[English caption below]
Trong kỷ nguyên số hóa, đâu là bí quyết chinh phục trái tim khách hàng trực tuyến? Thanh toán trực tuyến cần đổi mới ra sao để nâng cao trải nghiệm người dùng?
CS02.2024 mang đến lời giải cho những câu hỏi trên thông qua Chủ đề số 03: SỰ HÀI LÒNG CỦA KHÁCH HÀNG TRỰC TUYẾN VÀ THANH TOÁN TRỰC TUYẾN. Đây là một trong 5 chủ đề chính, tiếp nối thành công từ các nghiên cứu trong Chủ đề 01 và 02. Chủ đề 03 sẽ mở ra góc nhìn sâu sắc và thực tiễn về hành vi, nhu cầu và kỳ vọng của khách hàng trong thời đại mới. Với 3 bài viết, bao gồm:
10.CS02.24-10: THE RELATIONSHIP OF SOCIAL RESPONSIBILITY, CORPORATE IMAGE OF ELECTRONIC RETAILERS TO CONSUMER SATISFACTION - A STUDY IN VIETNAM MARsKET
Bài viết được đăng kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc tế SR-ICYREB 2024, do các trường đại học khối ngành kinh tế và kinh doanh phối hợp đồng tổ chức.
11.CS02.24-11: GENERATION Z CUSTOMER SATISFACTION IN USING E-HAILING APPLICATIONS:AN EMPIRICAL STUDY IN HANOI
Bài viết được đăng toàn văn tại Hội thảo khoa học quốc tế lần 2 về các vấn đề đương đại trong Quản trị và Kinh doanh năm 2024, với chủ đề "Chuyển đổi kép: Chuyển đổi số và Chuyển đổi xanh trong doanh nghiệp với mục tiêu phát triển bền vững" (Twin Transition: Digital Transformation and Green Transition in Business Management for Sustainability), do trường Đại học Kinh tế, Đại học Quốc gia Hà Nội tổ chức vào ngày 30/09/2024.
CS02.24-12: NGHIÊN CỨU CÁC YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN QUYẾT ĐỊNH LỰA CHỌN HÌNH THỨC THANH TOÁN APPLE PAY TẠI HÀ NỘI: SỰ KHÁC NHAU CỦA GEN Y VÀ GEN Z
Bài viết được Giải Khuyến khích Hội thi "Olympic kinh tế lượng và ứng dụng" năm 2024.
Để nhận toàn văn bài viết trên, các bạn vui lòng nhắn tin trực tiếp cho fanpage “SREC - CLB Sinh viên Nghiên cứu khoa học và Khởi nghiệp” và cung cấp các thông tin: Họ và tên, MSV, Lớp, SĐT, Email, Mã số bài viết. Ban Chuyên san sẽ gửi tài liệu đến bạn đọc sau 5 - 7 ngày làm việc.
Bản toàn văn chỉ cung cấp cho sinh viên Khoa Hệ thống thông tin kinh tế và Thương mại điện tử nhằm mục đích hỗ trợ học tập và NCKH. Mọi hành động sao chép, chỉnh sửa bài viết không có sự đồng ý của tác giả đều vi phạm bản quyền. SREC sẽ không phân phối các bài viết toàn văn tiếp theo cho những độc giả vi phạm chính sách của SREC.
CLB Sinh viên Nghiên cứu khoa học và Khởi nghiệp - SREC hy vọng sẽ nhận được sự quan tâm và ủng hộ của quý độc giả để làm động lực cho những Chuyên san số sau chất lượng hơn!
(English)
Special issue No. 02, 2024 is a publication compiled and edited by the SREC Special Issue Board, including 15 articles which are highly awarded scientific research topics; scientific articles published in proceedings at national and international scientific conferences and prestigious journals. Special issue No. 02, 2024 is divided into 5 main topics. Continuing topics 01 and 02, SREC would like to introduce to readers Topic 03: ONLINE SHOPPING AND ONLINE PAYMENT SATISFACTION with 3 articles, including:
10. CS02.24-10: THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL RESPONSIBILITY, CORPORATE IMAGE OF E-RETAILERS AND CONSUMER SATISFACTION - A RESEARCH IN THE VIETNAMESE MARKET
The article was published in the proceedings of the SR-ICYREB 2024 International Scientific Conference, co-organized by universities in the fields of economics and business.
11. CS02.24-11: CUSTOMER SATISFACTION OF GENERATION Z IN USING ELECTRONIC APPLICATIONS: AN EMPIRICAL STUDY IN HANOI
The article was published in full at the 2nd International Scientific Conference on Equivalent Issues in Management and Business in 2024, with the theme "Dual Transformation: Digital Transformation and Green Transformation in Enterprises with the Goal of Sustainable Development" (Dual Transformation: Digital Transformation and Green Transformation in Business Management for Sustainability), organized by the University of Economics, Vietnam National University, Hanoi on September 30, 2024.
12. CS02.24-12: RESEARCH ON FACTORS AFFECTING THE DECISION TO CHOOSE APPLE PAY PAY FORM AI HANOI: THE DIFFERENCE BETWEEN GEN Y AND GEN Z
The article is encouraged by the "Econometrics and Applications Olympiad" 2024.
To receive the full text of the article, please message the fan page “SREC - Scientific Research and Entrepreneurship Club” directly and provide the following information: Full Name, Student ID, Class, Phone Number, Email, and Article ID. The Editorial Team will send the document to readers within 5–7 business days.
The full text is only provided to students of the Economic Information System and E-commerce to support the goals of supporting learning and scientific research. Any copying or editing of the article without the author's meaning is a violation of copyright.
[CS02.24-10]
Tiêu đề: THE RELATIONSHIP OF SOCIAL RESPONSIBILITY, CORPORATE IMAGE OF ELECTRONIC RETAILERS TO CONSUMER SATISFACTION - A STUDY IN VIETNAM MARKET
Nhóm tác giả:
1. Nguyễn Thị Thúy Ngân - K57I2
2. Lê Thị Huyền Trang - K57I1
3. Tạ Thị Trang - K57I1
4. Nguyễn Văn Thư - K57I1
GVHD: TS. Vũ Thị Thúy Hằng
Bài viết được đăng kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc tế SR-ICYREB 2024, do các trường đại học khối ngành kinh tế và kinh doanh phối hợp đồng tổ chức.
Tóm tắt:
The study investigates the influence of electronic retailers' corporate social responsibility (CSR) on Vietnamese consumer satisfaction and examines the mediating role of corporate image in this relationship. The research model was developed based on Carroll's CSR pyramid and the S-O-R model. Data were collected from 393 consumers in Vietnam. Structural equation modeling (SEM) was used as the statistical analysis technique to test all hypotheses. The results showed that three of the four variables used to measure CSR and corporate image positively affected consumer satisfaction. In addition, the outputs also reveal that corporate image intervenes in the relationship between CSR (economic and ethical responsibility) and consumer satisfaction. The theoretical and practical implications are provided in this research. Based on the research results, the paper proposes three groups of recommendations for (1) The government and related associations, (2) Vietnamese electronic retailers, and (3) Vietnamese consumers.
[CS02.24-11]
Tiêu đề: GENERATION Z CUSTOMER SATISFACTION IN USING E-HAILING APPLICATIONS:AN EMPIRICAL STUDY IN HANOI
Nhóm tác giả:
1. Nguyễn Thị Thuý Ngân - K57I2
2. Nguyễn Kim Anh - K57I1
3. ThS. Hoàng Thị Ni Na
Bài viết được đăng toàn văn tại Hội thảo khoa học quốc tế lần 2 về các vấn đề đương đại trong Quản trị và Kinh doanh năm 2024, với chủ đề "Chuyển đổi kép: Chuyển đổi số và Chuyển đổi xanh trong doanh nghiệp với mục tiêu phát triển bền vững" (Twin Transition: Digital Transformation and Green Transition in Business Management for Sustainability), do trường Đại học Kinh tế, Đại học Quốc gia Hà Nội tổ chức vào ngày 30/09/2024.
Tóm tắt:
In the era of digitalization and technology, traditional ride-hailing services have popularly transformed into e-hailing applications in Vietnam, such as Grab, XanhSM, Be, and others. Consequently, competition among companies deploying e-hailing applications has increased, demanding that businesses conduct deeper customer experience analysis, leading to satisfaction to develop suitable strategies. However, research on customer satisfaction with these service applications still needs to be expanded. Building upon the Service Quality Theory (SERVQUAL) and the Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2), this study explores the factors influencing the satisfaction of Gen Z customers in Hanoi when using e-hailing applications. Based on the proposed research model, 324 survey responses were analyzed using SPSS 25.0. The findings confirm that all five factors within the proposed model have a positive impact on the satisfaction of Generation Z customers, with the magnitude of effects decreasing in the following order: Assurance (AS), Ease of Use (EU), Trust (TR), Price Value (PV), and Responsiveness (RE).
[CS02.24-12]
Tiêu đề: NGHIÊN CỨU CÁC YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN QUYẾT ĐỊNH LỰA CHỌN HÌNH THỨC THANH TOÁN APPLE PAY TẠI HÀ NỘI: SỰ KHÁC NHAU CỦA GEN Y VÀ GEN Z
Nhóm tác giả:
1. Phạm Quốc Phong - K58S3
2. Lưu Thị Phương Dung - K57I5
3. Đỗ Thị Huệ Nhi - K57I4
4. Nguyễn Thị Thanh - K57I5
5. Phạm Xuân Phú - K57I5
GVHD: TS. Trần Huyền Trang
Bài viết được Giải Khuyến khích Hội thi "Olympic kinh tế lượng và ứng dụng" năm 2024.
Tóm tắt:
Bài nghiên cứu nhằm hướng tới việc xây dựng một mô hình tiên lượng những yếu tố tác động đến quyết định lựa chọn hình thức thanh toán Apple Pay của người tiêu dùng Gen Y và Gen Z tại Hà Nội. Từ đó, nhóm nghiên cứu sẽ đánh giá mức độ ảnh hưởng và đề xuất một số giải pháp nhằm thu hút người tiêu dùng sử dụng dịch vụ thanh toán Apple Pay tại Hà Nội. Nghiên cứu thu thập thông tin thông qua hình thức trực tuyến trực tuyến, gửi bảng hỏi khảo sát cho cho các cá nhân thông qua mạng xã hội, thư điện tử.Nghiên cứu định lượng chính thức được thực hiện dựa trên bộ số liệu thu thập tại Hà Nội, kết quả thu được 301 phiếu trả lời hợp lệ sau khi phát đi tổng cộng 373 phiếu khảo sát. Kết quả phân tích dữ liệu với mô hình cấu trúc tuyến tính (SEM) bằng phần mềm SMART PLS đã cho thấy các nhân tố “ảnh hưởng xã hội”, “kì vọng hiệu quả” và “nỗ lực kì vọng” có tác động cùng chiều tới “ý định sử dụng”. Từ kết quả đạt được, nghiên cứu đề xuất một số giải pháp và hướng nghiên cứu trong tương lai.
SREC - STUDY WITH PASSION TO LIVE PURPOSEFULLY
___________________
Mọi thắc mắc xin liên hệ:
CLB SINH VIÊN NGHIÊN CỨU KHOA HỌC VÀ KHỞI NGHIỆP - SREC
➤ Facebook: SREC - CLB Sinh Viên Nghiên Cứu Khoa Học & Khởi Nghiệp
➤ Website: https://srec.edu.vn/
➤ Email: srec.tmu@gmail.com
➤ Hotline: 0827939493 (Ms.Thu Lieu)
#CS02_24 #chuyensan #chuyensansrec
#SREC #CLBsinhvienNghiencuukhoahocvaKhoinghiep