Khởi nghiệp và chuyển đổi sáng tạo trên các sàn thương mại điện tử đang trở thành xu hướng mạnh mẽ trong kỷ nguyên số. Các nền tảng TMĐT như Shopee, Lazada, Tiktokshop không chỉ đem đến cơ hội vàng cho các doanh nghiệp lớn mà còn là bệ phóng lý tưởng cho những nhà khởi nghiệp đầy nhiệt huyết. Điều này đòi hỏi sự sáng tạo không ngừng cùng khả năng linh hoạt, dám "đi thẳng vào tâm bão" để chinh phục trái tim của thị trường.
📖 Chính vì vậy, tiếp nối Chủ đề 03, SREC đem đến cho bạn đọc Chủ đề 04: KHỞI NGHIỆP VÀ ĐỔI MỚI SÁNG TẠO gồm hai bài viết đáng chú ý, phản ánh những nghiên cứu, sáng kiến và kết quả thực tế trong lĩnh vực khởi nghiệp, với đặc biệt chú trọng vào sự đổi mới sáng tạo và khả năng khởi nghiệp của thế hệ trẻ, đó là:
CS02.24-13: THE IMPACT OF SELF-EFFICACY AND MOTIVATION ON THE ENTREPRENEURIAL INTERESTOf VIETNAMESE YOUTH
Bài viết được bài viết được đăng kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc tế SR-ICYREB 2024, do các trường đại học khối ngành kinh tế và kinh doanh phối hợp đồng tổ chức.
CS02.24-14: TÓM TẮT ĐỀ ÁN ĐẠT GIẢI YÊU THÍCH NHẤT CỦA CUỘC THI THE E-BIZ 2023.
Bài viết là bản tóm tắt đề án kinh doanh đạt giải Đội thi được yêu thích nhất cuộc thi đột phá kinh doanh: THE EBIZ 2023, do CLB Thương mại điện tử - EPLUS tổ chức, dưới sự chỉ đạo của BCN, Liên chi Đoàn Khoa HTTT Kinh Tế và TMĐT của Trường đại học Thương mại.
Để nhận toàn văn bài viết trên, các bạn vui lòng nhắn tin trực tiếp cho fanpage “SREC - CLB Sinh viên Nghiên cứu khoa học và Khởi nghiệp” và cung cấp các thông tin: Họ và tên, MSV, Lớp, SĐT, Email, Mã số bài viết. Ban Chuyên san sẽ gửi tài liệu đến bạn đọc sau 5 - 7 ngày làm việc.
Bản toàn văn chỉ cung cấp cho sinh viên Khoa Hệ thống thông tin kinh tế và Thương mại điện tử nhằm mục đích hỗ trợ học tập và NCKH. Mọi hành động sao chép, chỉnh sửa bài viết không có sự đồng ý của tác giả đều vi phạm bản quyền. SREC sẽ không phân phối các bài viết toàn văn tiếp theo cho những độc giả vi phạm chính sách của SREC.
CLB Sinh viên Nghiên cứu khoa học và Khởi nghiệp - SREC hy vọng sẽ nhận được sự quan tâm và ủng hộ của quý độc giả để làm động lực cho những Chuyên san số sau chất lượng hơn!
(English)
Startups and creative transformation on e-commerce platforms are becoming a strong trend in the digital age. The remarkable development of e-commerce platforms such as Shopee, Lazada, Tiki, or Sendo not only opens up opportunities for large enterprises but also serves as an ideal bridge for startups and entrepreneurs. However, development and survival always require creative and flexible changes to meet the strict standards and requirements of the consumer market.
📖 Following Topic 03, SREC brings to readers Topic 04: ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION including two notable articles, reflecting research, initiatives and practical results in the field of entrepreneurship, with a special focus on innovation and entrepreneurial ability of the young generation, namely:
CS02.24-13: THE IMPACT OF SELF-EFFICACY AND MOTIVATION ON THE ENTREPRENEURIAL INTERESTOf VIETNAMESE YOUTH
The article was published in the proceedings of the SR-ICYREB 2024 International Scientific Conference, co-organized by universities in the fields of economics and business.
CS02.24-14: SUMMARY OF THE PROJECT THAT WON THE MOST FAVORITE AWARD OF THE E-BIZ 2023 COMPETITION.
The article is a summary of the business project that won the Most Favorite Team Award of the business breakthrough competition: THE EBIZ 2023, organized by the E-commerce club - Ephus, under the direction of the BCN, the Youth Union of the Faculty of Information Technology and Economics of the University of Commerce.
To receive the full text of the article, please message the fanpage “SREC - Scientific Research and Entrepreneurship Club” directly and provide the following information: Full Name, Student ID, Class, Phone Number, Email, and Article ID. The Editorial Team will send the document to readers within 5–7 business days.
The full text is only provided to students of the Economic Information System and E-commerce to support the goals of supporting learning and scientific research. Any copying or editing of the article without the author's meaning is a violation of copyright.
The Student Scientific Research and Entrepreneurship Club - SREC hopes to receive the attention and support of readers to motivate the following issues of the Journal to be of better quality!
CS02.24-13: THE IMPACT OF SELF-EFFICACY AND MOTIVATION ON THE ENTREPRENEURIAL INTERESTOf VIETNAMESE YOUTH
Nhóm tác giả:
1. Phạm Thị Thanh Huyền - K5715
2. Lê Thị Phương Anh - K5715
3. Phạm Thị Vân Anh - K5715
4. Khương Thị Hồng - K5715
5. Đoàn Tuyết Nhi - K5715
GVHD: TS. Vũ Thị Thúy Hằng
Bài viết được bài viết được đăng kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc tế SR-ICYREB 2024, do các trường đại học khối ngành kinh tế và kinh doanh phối hợp đồng tổ chức.
[Tóm tắt]:
This study was conducted to determine the impact of Self-efficacy and motivation on the entrepreneurial interests of Vietnamese youth. Based on the findings, several solutions are recommended to encourage entrepreneurial interests among young Vietnamese. The research model was developed based on Self-Determination Theory (SDT) (Deci and Ryan, 1985b, 2000). The study was conducted in two phases: qualitative research and quantitative research through a survey of 407 young Vietnamese with entrepreneurial interests, with data processed using the Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) method via SMART PLS 4.0 and SPSS 20 software. The results indicate that both personal competence and motivation positively impact the entrepreneurial interests of young Vietnamese. The research team proposed several solutions: (1) Comprehensive learning and skill development. (2) Seeking job opportunities and working in startup companies. (3) Participating in entrepreneurship courses. (4) Establishing a favorable, transparent, and equitable business environment. (5) Enhancing the quality and effectiveness of financial support, investment, training, and advisory policies. (6) Encouraging and honoring successful startups. (7) Strengthening international cooperation in the field of entrepreneurship. The paper also suggests several directions for future research, such as expanding the scope of the study, increasing the sample size, and exploring new factors influencing entrepreneurial interests.
CS02.24-14:
Nhóm tác giả:
Bài viết là bản tóm tắt đề án kinh doanh đạt giải Đội thi được yêu thích nhất cuộc thi đột phá kinh doanh: THE EBIZ 2023, do CLB Thương mại điện tử - EPLUS tổ chức, dưới sự chỉ đạo của BCN, Liên chi Đoàn Khoa HTTT Kinh Tế và TMĐT của Trường đại học Thương mại.
[Tóm tắt]:
Mục tiêu của đề án này là xây dựng và phát triển gian hàng kinh doanh các mặt hàng thời trang với tên "1978. Studio" trên sàn TMĐT Lazada nhằm đáp ứng nhu cầu gia tăng của khách hàng về các sản phẩm độc đáo và chất lượng từ các thị trường thời trang hàng đầu trên thế giới. Nhóm đã tiến hành phân tích cơ hội và thách thức từ môi trường kinh doanh, đồng thời đánh giá điểm mạnh và điểm yếu của ý tưởng cũng như năng lực của nhóm khởi nghiệp, từ đó đưa ra mô hình khả thi và sáng tạo. Kết quả của dự án chỉ ra rằng Việt Nam là thị trường đầy triển vọng cho sự phát triển mạnh mẽ của các ngành bán hàng trực tuyến và các mô hình kinh doanh mới, đặc biệt là dropshipping. Mặc dù còn hạn chế về thời gian và kinh nghiệm, dự án đã góp phần quan trọng vào việc nghiên cứu và thúc đầy sự phát triển của thị trường này tại Việt Nam.Mục tiêu của đề án này là xây dựng và phát triển gian hàng kinh doanh các mặt hàng thời trang với tên "1978. Studio" trên sàn TMĐT Lazada nhằm đáp ứng nhu cầu gia tăng của khách hàng về các sản phẩm độc đáo và chất lượng từ các thị trường thời trang hàng đầu trên thế giới. Nhóm đã tiến hành phân tích cơ hội và thách thức từ môi trường kinh doanh, đồng thời đánh giá điểm mạnh và điểm yếu của ý tưởng cũng như năng lực của nhóm khởi nghiệp, từ đó đưa ra mô hình khả thi và sáng tạo. Kết quả của dự án chỉ ra rằng Việt Nam là thị trường đầy triển vọng cho sự phát triển mạnh mẽ của các ngành bán hàng trực tuyến và các mô hình kinh doanh mới, đặc biệt là dropshipping. Mặc dù còn hạn chế về thời gian và kinh nghiệm, dự án đã góp phần quan trọng vào việc nghiên cứu và thúc đầy sự phát triển của thị trường này tại Việt Nam.
This study was conducted to determine the impact of Self-efficacy and motivation on the entrepreneurial interests of Vietnamese youth. Based on the findings, several solutions are recommended to encourage entrepreneurial interests among young Vietnamese. The research model was developed based on Self-Determination Theory (SDT) (Deci and Ryan, 1985b, 2000). The study was conducted in two phases: qualitative research and quantitative research through a survey of 407 young Vietnamese with entrepreneurial interests, with data processed using the Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) method via SMART PLS 4.0 and SPSS 20 software. The results indicate that both personal competence and motivation positively impact the entrepreneurial interests of young Vietnamese. The research team proposed several solutions: (1) Comprehensive learning and skill development. (2) Seeking job opportunities and working in startup companies. (3) Participating in entrepreneurship courses. (4) Establishing a favorable, transparent, and equitable business environment. (5) Enhancing the quality and effectiveness of financial support, investment, training, and advisory policies. (6) Encouraging and honoring successful startups. (7) Strengthening international cooperation in the field of entrepreneurship. The paper also suggests several directions for future research, such as expanding the scope of the study, increasing the sample size, and exploring new factors influencing entrepreneurial interests.This study was conducted to determine the impact of Self-efficacy and motivation on the entrepreneurial interests of Vietnamese youth. Based on the findings, several solutions are recommended to encourage entrepreneurial interests among young Vietnamese. The research model was developed based on Self-Determination Theory (SDT) (Deci and Ryan, 1985b, 2000). The study was conducted in two phases: qualitative research and quantitative research through a survey of 407 young Vietnamese with entrepreneurial interests, with data processed using the Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) method via SMART PLS 4.0 and SPSS 20 software. The results indicate that both personal competence and motivation positively impact the entrepreneurial interests of young Vietnamese. The research team proposed several solutions: (1) Comprehensive learning and skill development. (2) Seeking job opportunities and working in startup companies. (3) Participating in entrepreneurship courses. (4) Establishing a favorable, transparent, and equitable business environment. (5) Enhancing the quality and effectiveness of financial support, investment, training, and advisory policies. (6) Encouraging and honoring successful startups. (7) Strengthening international cooperation in the field of entrepreneurship. The paper also suggests several directions for future research, such as expanding the scope of the study, increasing the sample size, and exploring new factors influencing entrepreneurial interests
🔥 SREC - STUDY WITH PASSION TO LIVE PURPOSEFULLY 🔥
___________________
Mọi thắc mắc xin liên hệ:
CLB SINH VIÊN NGHIÊN CỨU KHOA HỌC VÀ KHỞI NGHIỆP - SREC
➤ Facebook: SREC - CLB Sinh Viên Nghiên Cứu Khoa Học & Khởi Nghiệp
➤ Website: https://srec.edu.vn/
➤ Email: srec.tmu@gmail.com
➤ Hotline: 0827939493 (Ms.Thu Lieu)
#CS02_24 #chuyensan #chuyensansrec
#SREC #CLBsinhvienNghiencuukhoahocvaKhoinghiep